截至 08/12為止,八八水災奪走110人命!與其說是「天地不仁以萬物為芻狗」,不如說是人類自己的「不仁」,過度濫墾濫伐所造成的惡果。



英雄好走!!.... 昨天(8月11日)下午參與救援,在屏東霧台山區失事的空勤直升機,卡在霧台伊拉部落附近的河谷山壁上,救援人員今天上午八點從內埔農工出發救援,救援人員從現場傳回遺憾的消息,三名機組員卡在直升機殘骸內,已經沒有生命跡象。



三日雨量超過2000mm , 這是蒙古10年的年雨量,「消失的部落」讓新聞媒體到不了的地方更令人擔憂!



八八水災重創「雙東」,讓屏東與臺東間南迴鐵路半年內無法通車



仿佛若有光!「風雨無情、人間有愛」讓台灣全體凝聚團結起來賑災救濟!因為我們是一家人! We are family!



全民上下一心!再度發揮921大地震的同舟共濟精神來!



國軍投入賑災搬運災胞必要物資



難能可貴的暑假中的學生及網路網友連繫投入志工行列



直昇機載運物資及救援災民最直接,這一方面政府可以考量接受美國太平洋軍區的人道救援,讓更多優秀直昇機支援快速救災!




Bridge over troubled water 惡水上的大橋 。

When you're weary, feeling small    當你感到疲累與渺小

When tears are in your eyes       當淚水在你的眼中
 
I will dry them all          我將拭乾它們
 
I'm on your side, when times get rough  我就在你身旁,當世局艱難

And friends just can't be found     而朋友難尋

Like a bridge over troubled water    像橫跨在惡水上的大橋

I will lay me down          我將伏下幫助你走過

Like a bridge over troubled water    像橫跨在惡水上的大橋

I will lay me down          我將伏下幫助你走過



When you're down and out       當你感到失落,不被接納

When you're on the street        當你流落街頭
 
When evening falls so hard       當夜色深沈
  
I will comfort you          我會安慰你

I'll take your part           為你分憂解勞

When darkness comes and pain is all around  當黑暗來臨,苦難遍地

Like a bridge over troubled water     像惡水上的大橋

I will lay me down           我將伏下幫助你走過

Like a bridge over troubled water      像惡水上的大橋

I will lay me down            我將伏下幫助你走過



Sail on silvergirl, sail on by       啟航吧,向前航

Your time has come to shine       你的時代即將大放光芒

All your dreams are on their way      所有的夢想都已啟程

See how they shine           看,它們多麼耀眼

If you need a friend           如果你需要一個朋友

I'm sailing right behind          我就航行在你身後

Like a bridge over troubled water      像惡水上的大橋

I will ease your mind           我將撫慰你的心靈

Like a bridge over troubled water      像惡水上的大橋

I will ease your mind           我將撫慰你的心靈


   

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    vin1070 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()